De Plastic Recycling Company (PRC) is al jarenlang de specialist in het verkleinen van de Plastic footprint. Het bedrijf is bold, direct niet bang om te innoveren. Wij zijn uitgedaagd om voor dit gave bedrijf een nieuw gedachtegoed te creëeren. Ons antwoord is een allesomvattend, helder en uitgesproken merk met een zakelijke karakter.
De PRC is breed opgezet. Dit is enerzijds een grote kracht, anderzijds is het een valkuil omdat iedereen voor alle soorten recycling belt. Hierdoor ontstond er een steeds grotere behoefte aan kennisgeving van specialisaties. Wij maakte van de PRC een overkoepelende groep waar verschillende specialistische BV’s onder vallen. Allen met een eenduidige stijl waardoor het groepsgevoel overeind blijft.
Het beeldmerk en de basiskleur donkerblauw komen terug in alle submerken en het totale merkverhaal van de Plastic Recycling Company.
Om alle los opererende BV’s een eigen karakter te geven is er gekozen voor verandering van kleur per merk. We hanteren deze kleuren in alle uitingen van PRC, denk hierbij aan visitekaartjes, een animatievideo (foto hieronder) en zelfs in de vacatures en mailhandtekeningen. Door dit eenduidige kleurgebruik met specifiek toegekende kleuren aan bedrijfsonderdelen wordt het voor de gebruiker nog duidelijker met welk bedrijf onder te totaalkapstok van PRC ze schakelen.
Om het credo Bigger, better, stronger nog meer kracht bij te zetten is er gekozen voor een bold en strak lettertype genaamd Futura. Dit Font wordt wereldwijd ingezet door ’s werelds grootste merken als bijvoorbeeld Nike, Louis Vuitton en nu ook de Plastic Recycling Company! Dit lettertype draagt bij aan het rauwe industriële gevoel wat ook gevoeld wordt bij binnenkomst van het bedrijf in Schijndel.
De Plastic Recycling Company heeft niet alleen een ontzettend gave bedrijfsvideo gemaakt, maar ook vroegen ze ons hun verhaal te vertellen door middel van een animatie. Deze korte video zorgt bij de ontvanger voor helder, duidelijke uitleg van hetgeen PRC allemaal voor ze kan betekenen.
Fun fact : De karakters in de video zijn gebaseerd op Albert en Susan, twee echte medewerkers van de Plastic Recycling Company, dat is toch kikke!